Darmowa dostawa od 250,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Jak jeść otręby, by były smaczne i zdrowe?

2021-03-31
Jak jeść otręby, by były smaczne i zdrowe?

Otręby zbożowe to stały element diet oraz bogate źródła błonnika, witamin i składników mineralnych - jak je jeść, żeby schudnąć lub poprawić swoje zdrowie?

Czym są otręby?

To nic innego, jak zewnętrzna osłonka ziaren zbóż – owsa, pszenicy, żyta, gryki, orkiszu, ryżu czy kukurydzy. Mimo że powstają jako produkt uboczny przemiału tych zbóż, to ze względu na swoje właściwości odżywcze są z powodzeniem wykorzystywane jako składnik zdrowej diety. Jak i z czym jeść otręby oraz dlaczego warto dodać je do swojego jadłospisu?

Zalety spożywania otrębów – na co działają?

Włączenie ich do codziennej diety jest świetnym pomysłem i wiąże się z wieloma korzyściami dla kondycji fizycznej. Oto najważniejsze właściwości zdrowotne otrębów:

  • Dzięki wysokiej zawartości błonnika usprawniają perystaltykę jelit i działanie całego układu pokarmowego i trawiennego. 
  • Korzystnie wpływają na przemianę materii – doskonale sprawdzają się przy odchudzaniu!
  • Są bogatym źródłem witaminy B, magnezu, potasu, fosforu, selenu i cynku. 
  • Obniżają ciśnienie krwi i mają pozytywny wpływ na układ sercowo-naczyniowy.
  • Obniżają poziom cukru i złego cholesterolu w organizmie. 
  • Ich regularne spożywanie zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór jelita grubego. 

Otręby – jak jeść poszczególne rodzaje, do czego pasują?

Otręby świetnie sprawdzają się dodane do posiłków na bazie mleka (płatków śniadaniowych, jogurtów, kaszek czy kefirów), a także deserów, ciast, zup, surówek czy sałatek. Na początek warto włączać je do swojej diety powoli i w małych ilościach – wystarczy kilka małych łyżeczek dziennie. Przy regularnym ich spożywaniu ważne jest picie większych ilości wody – optymalna ilość to 2 litry dziennie. Błonnik w nich zawarty pochłania bowiem z organizmu jej duże ilości.  

Owsiane

Płatki owsiane czy otręby – które z nich wybrać? Obie opcje są zdrowe i bardzo popularne. Już niewielkie ilości otrębów owsianych wypełniają żołądek i zmniejszają uczucie głodu, stąd ich popularność we wszelkich dietach odchudzających. Dlatego ich 2 lub 3 łyżeczki dodane przy śniadaniu do płatków, jogurtu czy mleka w zupełności wystarczą do tego, aby zdrowo i z energią rozpocząć dzień!

Pszenne

Drugimi najchętniej spożywanymi łuskami nasion są te pszenne, równie często polecane przez dietetyków na odchudzanie. Zawierają w sobie duże ilości błonnika, przez co mają bardzo dobry wpływ na pracę jelit i metabolizm. Są również bogate w liczne składniki mineralne, między innymi żelazo, magnez, miedź, jod, cynk i potas. Jak jeść otręby pszenne? Mają one łagodny smak, dlatego ich kilka łyżeczek można dodawać zarówno do posiłków słodkich, jak i wytrawnych. 

Żytnie

Główną zaletą dodawania do posiłków otrębów żytnich jest dostarczanie organizmowi dużych ilości dwóch ważnych składników mineralnych – magnezu i potasu. To szczególnie ważne dla osób chorujących na schorzenia serca czy nadciśnienie. Ponadto takie dodatki żytnie, podobnie jak owsiane i pszenne, znacznie zwiększają uczucie sytości i polepszają metabolizm

Gryczane, orkiszowe, ryżowe i kukurydziane

Wśród innych rodzajów łusek ziaren, są również te z gryki, orkiszu, ryżu i kukurydzy. Mimo że ich walory odżywcze i smakowe nieco się od siebie różnią (na przykład zawierają różne ilości błonnika), to również one mogą być wartościowym dodatkiem do wielu posiłków.  

Rano czy wieczorem?

Otręby można jeść zarówno w porze śniadania, obiadu, jak i kolacji – w zależności od tego, do jakich potraw się je dodaje. Ze względu na to, że bardzo dobrze komponują się z produktami mlecznymi, wiele osób preferuje ich spożywanie do porannego posiłku, na przykład płatków śniadaniowych, jogurtu czy samego mleka  

 

Źródła: 

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2021

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.76 / 5.00 392 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2021-08-27
Cały proces zamówienia bez zarzutów. Wszystko szybko i sprawnie. Produkty świetne.
2021-08-28
Towar dostarczony w czasie ,dobrze zapakowany ,nie uszkodzony , wszystko ok .
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel