Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Ryby i owoce morza

( ilość produktów: 43 )

Poznaj ryby i owoce morza ze zrównoważonych połowów: tańczyk, sardynki, anchois, małże, makrela, łosoś i wiele więcej!

Wszystkie te produkty powinny gościć na twoim talerzu jak najczęściej. Są źródłem białka, zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz mnóstwa witamin i składników mineralnych. Dostęp do świeżych produktów nie jest łatwy, dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferujemy bogaty wybór wyrobów morskich ze zrównoważonych połowów. Znajdziesz tu wiele gatunków, między innymi tuńczyka, sardynki, anchois czy małże. Wszystkie kompozycje powstały przy wykorzystaniu certyfikowanych składników ekologicznych.

Ryby i owoce morza

Nasza oferta

Oferujemy szeroki wybór ryb i owoców morza w wersjach marynowanych, smażonych, w różnorodnych sosach, w oleju czy w postaci past bez dodatku sztucznych wzmacniaczy smaku i konserwantów. W naszym sklepie internetowym kupisz między innymi:

  • makrelę,
  • sardynki,
  • tuńczyka,
  • łososia,
  • śledzie,
  • anchois,
  • kałamarnicę,
  • małże.

Zdrowie prosto z morza

Tłuste ryby i owoce morza to najzdrowsze mięso, nie bez powodu stanowiące ważną część diety śródziemnomorskiej, która uznawana jest za najkorzystniejszą dla naszego zdrowia. Dostarczają pełnowartościowego białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli popularnych kwasów omega-3 i omega-6.

To także bogate źródło niezbędnej organizmowi witaminy D, a wybór wśród takich produktów jest mały. Ponadto dostarczają także witaminę A, E, witaminy z grupy B, fosfor, magnez, jod, żelazo, potas, selen, miedź i mangan.

Korzyści prozdrowotne

Regularne spożywanie dobrych jakościowo ryb i owoców morza (zaleca się, aby były to co najmniej dwie porcje tygodniowo), niesie wiele korzyści zdrowotnych. Najważniejsze z nich to:

  • profilaktyka chorób serca, choroby Alzheimera, miażdżycy, cukrzycy typu II, otyłości;
  • obniżenie stężenia cholesterolu LDL we krwi, a podwyższenie HDL;
  • prawidłowy rozwój układu nerwowego i wzrokowego u dzieci;
  • wzmocnienie układu odpornościowego.

Czy można jeść produkty morskie w ciąży?

Kwasy EPA i DHA zawarte w rybach morskich i owocach morza są wysoce istotne dla rozwoju mózgu oraz wzroku dziecka, dlatego zaleca się spożywanie tych produktów w ciąży, w ilości ok. 100 g 1-2 razy w tygodniu. Pamiętaj jednak, że w okresie tym szczególnie ważne jest dobranie odpowiedniego gatunku ryb, aby unikać tych zanieczyszczonych, np. toksyczną rtęcią.

  • Kobiety w ciąży nie powinny spożywać: tuńczyka, ryby maślanej, węgorza, miecznika, rekina. Niewskazane są również wszystkie produkty w postaci surowej, gdyż dodatkowo mogą stanowić źródło groźnych bakterii i pasożytów.
  • Wskazane zaś będą przede wszystkim: śledzie, mintaj i łosoś pacyficzny, a także słodkowodny pstrąg i karp.

Wybieraj certyfikowanych dostawców określających miejsca połowów, takich znajdziesz w naszym sklepie.

Przepis na owoce morza

Owoce morza to produkt niewymagający długiej obróbki termicznej (wystarczy nawet kilka minut na patelni), który można wykorzystać na bardzo wiele sposobów. Najpopularniejszymi z nich są: sałatki, spaghetti lub inne pasty, warzywne risotto oraz orientalne zupy.

Zaufane Opinie IdoSell
4.72 / 5.00 159 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2021-08-25
Szybko i bezproblemowo. Wszystko ok. Mogę polecić.
2021-08-27
Wszystko ok, zamówienie wysłane błyskawicznie
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel