Olej

Olejem roślinnym nazywamy tłuszcz o płynnej konsystencji uzyskiwany z różnych roślin. Największą popularnością cieszy się stosowany na zimno olej z czarnuszki oraz takie specjały jak olej kokosowy, lniany czy rzepakowy. Stosujemy je w kuchni i kosmetyce.

Olej ryżowy 1 l DietWital Olej ryżowy 1 l DietWital
Producent: Dietwital
Cena: 20,17 zł
szt.
zobacz więcej

Hity w naszej kuchni

Oleje stosujemy chętnie do smażenia, pieczenia czy sałatek. Każdy ma nieco inne właściwości i zastosowanie. Przyjrzyjmy się kilku ulubionym.

Olej z czarnuszki

W czarnuszce najcenniejsze są jej nasiona. To właśnie z nich wytwarza się olej. Tłoczony na zimno zachowuje najwięcej korzystnych dla zdrowia właściwości. Wspomaga walkę z dolegliwościami żołądkowymi, zapaleniem oskrzeli czy alergiami. Olej z czarnuszki obniża poziom cholesterolu i cukru we krwi, obniża ciśnienie krwi, poprawia odporność. Doceniają go osoby zmagające się z różnymi chorobami skórnymi. Można stosować go nawet na włosy! Pobudza je do wzrostu i hamuje wypadanie.

Olej lniany

Nasiona lnu należą do naszego rodzimego superfoods. Olej lniany jest esencją tych wspaniałych nasion. Zawiera dużo nienasyconych kwasów omega 3. Dzięki temu pomaga w walce ze złym cholesterolem. Ale nie tylko! Produkt ten poprawia kondycję skóry, przyspiesza gojenie się ran, pomaga w zmaganiach z nadciśnieniem. Jego suplementacja przynosi korzystne efekty u kobiet z zespołem policystycznych jajników.

Olej kokosowy

Olej kokosowy jest chętnie stosowanym tłuszczem, zarówno w kuchni, jak i kosmetyce. Lubimy go nie tylko za właściwości, ale również za zapach i delikatny kokosowy posmak. Mówi się o nim, że pomaga zrzucić kilogramy, reguluje poziom cholesterolu, poprawia stan skóry i włosów, działa bakteriobójczo i przeciwwirusowo. Wyróżniamy olej kokosowy nierafinowany i rafinowany. Ten drugi poddany został procesowi oczyszczania, dzięki któremu jest bezzapachowy oraz odpowiedni do smażenia. Taki produkt ma bowiem wyższą temperaturę dymienia niż jego nierafinowany odpowiednik. Nie należy mylić go z olejem palmowym!

Jaki olej do smażenia?

Tłuszcz do smażenia musi być odporny na wysokie temperatury. Najważniejsze będą tutaj takie kryteria jak wysoka temperatura dymienia, zawartość tłuszcz nasyconych lub jednonasyconych kwasów tłuszczowych. Co więc sprawdzi się najlepiej i nie zaszkodzi naszemu zdrowiu? Do smażenia wybierajmy masło klarowane, rafinowany olej kokosowy, smalec, rafinowaną oliwę z oliwek, olej ryżowy i olej rzepakowy.

Baza naturalnych kosmetyków

Do pielęgnacji skóry i włosów najlepiej nadają się nierafinowane oleje tłoczone na zimno. Zachowują one najwięcej witamin, dzięki czemu mają najwięcej korzystnych właściwości. To sprawia, że są idealnymi bazami naturalnych kosmetyków robionych samodzielnie w domu! Wśród ulubionych wymieniamy olej rycynowy, olej z wiesiołka, olej konopny i wiele innych cudownych tłuszczów.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium