Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Orzechy

( ilość produktów: 46 )

Orzechy nerkowca, brazylijskie, włoskie, piniowe, pistacje, macadamia, laskowe, pekan czy orzeszki ziemne? Wybierz swoje ulubione!

To cała grupa produktów spożywczych o wysokiej wartości energetycznej oraz odżywczej. Mogą stanowić fantastyczną, pożywną przekąskę lub dodać charakteru wypiekom i innym deserom. W ofercie naszego sklepu znajdziesz szeroki wybór spośród wszystkich rodzajów bio orzechów. Dokonując zakupów w Arkanach Smaku, zyskujesz pewność, że wybrane przez ciebie produkty pochodzą wyłącznie z certyfikowanych ekologicznych upraw.

Dlaczego warto jeść orzechy?

Tłuszcz w orzechach

Według aktualnych zaleceń tłuszcz dostarczany wraz z codziennym pożywieniem powinien stanowić pomiędzy 20 a 35% całkowitej energetyczności diety. W jak najmniejszej ilości powinny to być niekorzystne dla zdrowia nasycone kwasy tłuszczowe, a jak największej - wielonienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3 i omega-6).

Doskonałym źródłem “dobrych tłuszczów” są orzechy. Tłuszcz jest ich dominującym składnikiem (stąd wysoka kaloryczność).

Witaminy i składniki mineralne

Poza korzystnymi kwasami tłuszczowymi orzechy dostarczają wielu innych cennych dla zdrowia składników, takich jak: selen, wapń, żelazo, cynk, magnez, fosfor, miedź, mangan, witamina E, kwas foliowy, witaminy z grupy B. Są także źródłem błonnika pokarmowego, tokoferolu, polifenoli, flawonoidów, steroli czy innych przeciwutleniaczy.

Dzięki temu unikatowemu składowi, regularne ich spożywanie przyczynia się do zapobiegania wielu schorzeń, między innymi:

  • choroby Alzheimera,
  • nowotworów,
  • otyłości,
  • cukrzycy,
  • nadciśnienia tętniczego,
  • miażdżycy,
  • hipercholesterolemii,
  • osteoporozy,
  • chorób układu krążenia.

Pamiętaj, że orzechy najlepiej spożywać w postaci surowej, gdyż podczas obróbki termicznej (gotowania, prażenia czy pieczenia) tracą swoje cenne właściwości zdrowotne.

Samo zdrowie

Ile kalorii mają orzechy włoskie?

Orzechy to kaloryczny produkt. W zależności od rodzaju, 100 g dostarczy od 500 do 700 kcal. Jeżeli przestrzegamy kaloryczności swojego jadłospisu, warto pamiętać, aby odmierzyć dokładną ilość orzechów, którą chcemy spożyć.

Garść orzechów włoskich lub laskowych (30g) dostarczy nam około 200 kcal. Ilość taka może posłużyć jako drugie śniadanie lub podwieczorek.

Wartość odżywcza garści (30g) orzechów włoskich i laskowych

  Wartość energetycznaTłuszcz (w tym nasycone kwasy tłuszczowe)WęglowodanyBiałkoBłonnik
Orzechy włoskie 200 kcal 18,1 g (2,0 g) 3,5 g 5,4 g 2,0 g
Orzechy laskowe 200 kcal 18,9 g (1,4 g) 1,8 g 5,1 g 2,7 g

Orzechy w ciąży

Orzechy są cennym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin oraz składników mineralnych i nie ma przeciwwskazań, aby spożywać je w ciąży. Co więcej, dzięki dość wysokiej zawartości kwasu foliowego będą dobrym produktem szczególnie w okresie planowania ciąży oraz pierwszego trymestru, kiedy odpowiednie stężenie kwasu foliowego jest niezbędne dla prawidłowego rozwoju płodu. Najwięcej kwasu foliowego dostarczają orzechy laskowe i włoskie.

Jak przechowywać orzechy?

Zarówno niełuskane, jak i łuskane najlepiej przechowywać w miejscu chłodnym i suchym, aby zapobiec pleśnieniu. Dobrym miejscem do przechowywania orzechów łuskanych będzie lodówka.  

Zaufane Opinie IdoSell
4.73 / 5.00 206 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2021-08-27
Cały proces zamówienia bez zarzutów. Wszystko szybko i sprawnie. Produkty świetne.
2021-08-28
Super!!
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel